piątek, 23 października 2015

Przyjaźń, prawdziwy i fałszywy przyjaciel ...

Dobry wieczór :)
Dzisiaj postanowiłam napisać tak jak zapowiadałam na temat przyjaźni. No właśnie czym jest przyjaźń , kto to jest przyjaciel i czy rzeczywiście nim jest. Wielu z nas mówi : "chciałbym / chciałabym mieć wielu przyjaciół " lub " mam wielu przyjaciół " ale  czy faktyfaktycznie tak jest? Ludzie często mylą przyjaźń z  czymś czego nie umiem zdwfiniować np: " skoro jesteś moim przyjacielem masz mnie wspierać nieważne czy mam rację czy nie i nie obchodzi mnie Twoje zdanie". Takie zachowanie nie świadczy o przyjaźni - oj nie. Przyjaciele to są ludzie którzy się rozumieją bez słów, wspierają nie oczekując nic w zamian , są gdy jest nam ciężko , dzielą z nami troski i radośći , potrafią powiedzieć nam prawdę nawet tą najgorszą ( są szczerzy- ja osobiście wolę usłyszeć najstraszniejszą prawdę niż najpiękniejsze kłamstwo) po prostu są. Kiedy jesteśmy smutni czy  szczęśliwi zazwyczaj pierwszą osobą z którą się dzielimy swoimi przeżyciami jest właśnie przyjaciel, osoba która cieszy się kiedy i my się cieszymy i smuci razem z nami, osoba która nas rozumie , której można zaufać i nigdy za nic w świecie nie zdradzi naszych sekretów. Jest to ktoś z kim możemy rozmawiać o wszystkim i o niczym :) Bardzo podoba mi się stwierdzenie " Bo Przyjaciel jest na zawsze a nie tylko na chwilę"  - jest bardzo prawdziwe , nieraz mówimy że przyjaźniliśmy się z tym czy tamtym ale kontakt się urwał ot tak jakoś ...wg mnie o przyjaźń należy dbać tak jak dbamy o delikatną roślinę , która tak jak ta roślina więdnie - nie mam tutaj bardziej odpowiedniego słowa . Przyjaźń to jest coś pięknego o co warto dbać i gdzie odległość czy poglądy  nic nie zmieniają :)

Jednak należy w przyjaźni być bardzo ostrożnym - nie każdy kto wydaje się być naszym przyjacielem jest nim tak na serio. Bardzo dużo osób udaje naszych przyjaciół aby coś zyskać lub gdy potrzebuje czegoś , później go nie ma...lub udają a późnej obgadują nas za naszymi plecami- ja osobiście nienawidzę takich ludzi ... Właśnie po tym łatwo rozpoznać przyjaciół tych prawdziwych od tych fałszywych . Fałszywy przyjaciel jest przy nas tylko wtedy gdy jest to dla niego wygodne i gdy może z tego coś mieć . Smutne ale takie prawdziwe.. Mówię Wam o tym z autopsji - bardzo mi było przykro z tego powodu ale przede wszystkim byłam na siebie wściekła za to , że byłam tak naiwna i łatwowierna  przez co padłam " ofiarą" prześmiewań i wykorzystywania.. Jednak teraz jestem już dużo ostrożniejsza i dziesięć razy zastanawiam się zanim komuś zaufam i cokolwiek powiem :) Oczywiście mam również wspaniałych przyjaciół którym bardzo dziękuję za to , że przy mnie byli i są , że mnie wspierali gdy tego tak bardzo potrzebowałam i dali adekwatną zjebę   gdy wymagała tego sytuacja i za to , że zawsze mogę na nich polegać :) :*
A dla fałszywych przyjaciół mam tylko jedno:


To takie podsumowanie :)  Może i trochę chamskie ale inaczej  ciężko mi to określić :)
Jakie Wy macie zdanie na  temat przyjaźni  i fałszywych przyjaciół :) Podzielcie się swoimi historiami :) Jeżeli ktoś będzie miał ochotę do mnie napisać i porozmawiać to piszcie śmiało na maila - zawsze jak znajdę chwilkę to odpowiem :)
Pozdrawiam Was ciecieplutko  prosto z łóżeczka bo niestety jestem chora :/
Miłego wieczorku :*

3 komentarze:

  1. Cała prawda to co napisałaś o przyjaźni. W tych czasach niestety ciężko o dobrego przyjaciela takiego który będzie Cię zawsze wspierał bez względu na to jakie błędy w swoim życiu popełnisz. Trzymaj się Aniu i wracaj do zdrowia :-) K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała prawda to co napisałaś o przyjaźni. W tych czasach niestety ciężko o dobrego przyjaciela takiego który będzie Cię zawsze wspierał bez względu na to jakie błędy w swoim życiu popełnisz. Trzymaj się Aniu i wracaj do zdrowia :-) K.

    OdpowiedzUsuń