niedziela, 4 października 2015

Studia na co to komu??

Witajcie ! Dziś jak w temacie poruszę temat studiów i na co komu one :) Z jednej strony możemy zdobyć wykształcenie , jakieś umejętności przydatne w życiu codziennym i mniej przydatne oraz dyplom czy też wymarzony tytuł bo "ładnie " to potem nam wygląda :) Z drugiej strony z kolei patrząc z perspektywy obecnej sytuacji ekonomicznej zadajemy sobie pytanie czy warto studiować skoro i tak koniec końców nie wiadomo czy znajdziemy pracę czy nie będziemy musieli emigrować do obczyzny , a jeżeli już ją znajdziemy to nie będzie to praca jakiej oczekiwaliśmy czy na jaką mieliśmy aspirację. Osobiście uważam , że studia to jeden z najfajniejszych okresów w życiu gdzie możemy jeszcze się dobrze bawić, nie musimy się zamartwiać każdym kolejnym dniem i przede wszystkim możemy spotkać naprawfę wielu wielu sympatycznych i wartościowych ludzi , którzy mogą okazać się często wsparciem :) Podczas okresu studiów niejako omija nas ta taka stabilizacja życiowa ponieważ może fakt faktem samodzielne mieszkanie itd  ale nie mamy nikogo na utrzymaniu zazwyczaj (są też osoby które zakładają rodzinę) oprócz samych siebie i mogą liczyć na swoich rodziców którzy starają się pomagać w każdy mozliwy sposob - badzmy im za to wdzięczni. Nie ma tutaj podziału na grupki tak jak to zazwyczaj bywa w podstawówce , gimnazjach czy liceach/ technikach. Ludzie są bardziej życzliwi, otwarci i skłonni do współpracy oraz pomocy. Sama jestem studentką i  obecnie zaczęłam trzeci rok studiów . Mogę śmiało powiedzieć , że studia yo najlepsze co mnie w zyciu spotkało i absolutnie nie żałuję swojej decyzji. Może chwilami jest ciężko, jest ziarnko zwątpienia ale nie warto się  poddawać - w końcu nikt nie obiecywał nąm , że będzie łatwo i bez żadnego wysiłku. Mogę również powiefzieć, że  studia zmieniają i kształtują człowieka- sama się zmieniłam czy na łepsze tego nie wiem , nie mnie to jest oceniać. Jedno wiem na pewno - studia uzmysłowiły mi , że stać mnie na więcej i właśnie to sobie postawiłam za cel aby pokazać tym którzy ze mnie   kpili , poniżali czy krytykowali i wyśmiewali , że jestem silna i na wiele mnie stać , że jak każdy człowiek mam swoją wartość :)
Na samym końcu chciałam Was przeprosić za  moją  bierność i zaniedbanie bloga i zapytać co sądzicie o studiach, jakie macie do nich podejście , uważacie że warto czy jednak nie ? Czekam na Wasze zdania :) Tymczasem życzę Wam  miłego wieczorku :* :)!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz